Kapitel 5: Continue to complete and self-correct workbook and complete lab manual. Doing a thorough job with these will greatly help you with the test on 10/14. The topics for the test are below, after the assignment.
Page 155: Aktivität 12: will be done in class.
Aktivität 13: Scan the pictures of Jutta. Read Sprach-Info, to clarify: zuerst, zuletzt, deshalb, jetzt. Then draw arrows to match sentences and order the sentences numerically.
Aktivität 14: Will be done in class.
Grammatik im Kontext:
Übung 12, p. 166. Prepare answers to 1-7 and write your own questions w/response to complete in class.
Video:
Watch the video, p. 167. Jot down answers for A, B, and C.
Lesen: Zum Thema, p. 167
Fill in the blanks for A, 1-6 and B, 1-5.
Bei welchem Supermarkt kaufst du ein? Wo kaufst du Kleidung ein? Wo kaufst du im Internet ein?
Study for test, Kapitel 5:
Review "Das kann ich nun!" p. 173.
Review Wortschatz, pp. 172-173
Test topics:
1. Listening section on the topic "Einkaufen".
2. Vocabulary identification: clothing
3. Use of dative only verbs: writing complete sentences
4. Vocabulary categories: "Lebensmittel".
5. Places to shop in Germany.
6. dative pronouns
7. wo, wohin, woher
8. dative prepositions and adjective endings for nominative, accusative and dative
9. reading selection
10. writing section:
Vielen Dank. Sie haben gerade von Ihrer Großmutter mehrere Kleidungsstücke, Geschenke und Schokolade zum Geburtstag bekommen. Schreiben Sie ihr einen Dankesbrief (50-60). Benutzen Sie (use) die folgenden Verben.
gut stehen gefallen
passen schmecken
11. Culture question based on one of the assigned Landeskunde Infos.
10B students: please prepare a presentation of your own based on the writing topic. Only key word notes may be used, no reading from a prepared topic.
No comments:
Post a Comment